מה מניע את הגולש בדך להמרה? בבואך להצטרף לתכנית שותפים, שאל את עצמך עד כמה מדובר ב"תכנית" והאם יש לתכנית הזו פוטנציאל להפוך לתוכן שיווקי- כזה שנתפר למידות הייחודיות של אתרך. השוק היום מציע שלל תוכניות affiliates לבעלי אתרים וכבעל אתר אתה רק צריך לבחור בתכנית שנראית לך אמינה, שמוסר התשלומים שלה גבוה ושיש מאחוריה "גב".
השיקול הרלוונטי ביותר בהחלטה אם להטמיע תוכניות שותפים כזו או אחרת הוא כמה כסף תעשה מהטמעת התוכנית . לרוב התשובה היא שכמות הכסף שתעשה תלויה בעצם בטראפיק שלך. אתר עם טראפיק גבוה יעשה יותר כסף מאתר עם טראפיק נמוך. מאוד קומן סנסי במדיה הרחבה: בטלוויזיה למשל, פרסומת תעשה רייטינג גבוה, אם משובצת בפריים טיים. אותו עקרון חל גם בעולם האינטרנט: טראפיק כמדד להצלחת תוכנית שותפים מדבר על סיכויים סטטיסטיים- ככל שיש יותר גולשים, יש מצב שיותר אנשים מהם יקליקו על המוצר שהטמעת. אין לזה קשר לאיכות ההטמעה, לחיבור לעולם התוכן של הגולש ולהצפת רלוונטיות אמיתית לגולש.השלב העיקרי בהבנת איזה מוצר להטמיע, הוא לצאת מטרמינולוגיה של באנר (כלומר חשיפות, יוניקים, הקלקות) ולדבר על תוכן ערך מוסף שיגרה את הגולש להקליק. עושים את זה בפרסום כשמדברים על תוכן שיווקי – בו המסר הפרסומי מוטמע בתוכן, וצריך לעשות את זה בתוכניות שותפים. אפשר גם בטראפיק נמוך לייצר הכנסות יפות מתוכנית שותפים, כל עוד מתאימים במדויק את המוצר שמטמיעים למה שהגולשים שלך מחפשים באתר – מעטים ככל שיהיו. אם תציג להם שירות ערך מוסף אמיתי- תשפר את סיכויי ההיענות למוצר מתוך כלל הגולשים שלך ואפילו תוכל להביא גולשים נוספים דרך שירות ערך מוסף שתציג. אפיליאט טוב הוא אפיליאט שאחוזי ההמרה שלו גבוהים. אז מה בגדול אנחנו מחפשים מתכנית שותפים?
1. כיסוי- דאג שכיסית פלח גדול של גולשים דרך הטמעת שירות שיענה על מכנה משותף רחב בקרב הגולשים שלך. (לדוגמא- אם אתה מטמיע מחשבון הריון באתר שפילוח הגולשים שלו הם 50-50 נשים וגברים, לא כיסית את כל פוטנציאל הגולשים שלי, ובזבזת שטח נדלן יקר)
2. מכוונות- בחר וודיג'יט מכוון לקלה המטרה- בתוכן, בהרגלי צריכת המדיה, בערך המוסף.
3. רפיטיציה- לאחר שמצאתי ווידג'יט שנותן כיסוי (כלומר מכנה משותף תכני), מכוונות (כלומר מתאים להרגלי קהל הגולשים שלך), עבוד על ייצור רפיטיציה- ייחד מיקומים באתר, בהם הקהל שלך ייחשף לווידג'יט שוב ושוב כדי שיזכור שיש לו שירות ערך מוסף שיכול לעזור לו/ לגרום לו ליהנות/ לשעשע אותו או לספק לו שירות רלוונטי.
יש לך אתר תוכן מעולם הספורט? הגולשים שלך מוגדרים ברובם כגברים בגילאי 20-35? לא מן ההכרח תכנית שותפים של בנק תעבוד (והוכח כי גברים הינם מקבלי ההחלטות בנושאים פיננסים במשק הבית ) משום שהמוטבציה שלהם באתרך היא של בידור , אסקפיזם או לחלקם- התמכרות של ממש. אם תציף להם וודג'יט מגניב שלא מספק שירות פונקציונאלי אלא משהו כיפי שמתכתב עם המוטיבציה הראשונית של גולשיך-תצליח יותר. בסופו של דבר, ככל שמערכת השיקולים שלנו תיסוב סביב בחינת סוג הגולשים ולא סוג האתר ,כך רמת ההתאמה של תכנית השותפים לקהל שלך, תעלה.